CURSUS EERSTE HULP

De cursus Eerste Hulp wordt, bij voldoende aanmeldingen, door onze vereniging ieder jaar gegeven in het IJsclubgebouw. De lesavond is dinsdagavond van 20:00 tot 22:00 uur. De cursus bestaat uit 12 lessen. De cursus wordt gegeven door een gediplomeerd instructeur Eerste Hulp.

De cursus wordt afgesloten met een officieel examen door Het Oranje Kruis, de grootste certificerende instelling voor Eerste Hulp in Nederland.

Wat wordt in de cursus behandeld?

- De vijf belangrijke punten bij het verlenen van Eerste Hulp
- Vitale functies
- Stoornissen in het bewustzijn
- Stoornissen in de ademhaling
- Stoornissen bloedsomloop / reanimatie / bedienen AED
- Ernstige bloedingen
- Plaatselijk letsel
- Brandwonden en andere warmteletsels
- Koudeletsels
- Vergiftigingen
- Electriciteitsletsel
- Verband- en hulpmiddelen
- Het menselijk lichaam

Voor dit seizoen kost de volledige cursus € 220,--
Dit is inclusief lesmateriaal, boekje en examen

Tijdens de cursus wordt regelmatig geoefend met lotusslachtoffers die de letsels zo realistisch mogelijk uitbeelden.

Tijdens het examen wordt beoordeeld of u de leerstof praktisch en theoretisch beheerst. Het zwaartepunt ligt hier op de praktijk. Het examen wordt afgenomen door een arts, een instructeur Eerste Hulp, bijgestaan door lotusslachtoffers.